Om konstklubben

Närpes konstklubb

Närpes konstklubb välkomnar stora och små, och vi ser gärna att många konstintresserade kommer med i vår snart 60 åriga förening. Årsavgiften är 15€ och ger alla möjlighet att komma på olika prisreducerade upplevelser och träffar. Medlemmar som första året deltagit aktivt i klubben kan även för en mindre penning hyra konsthallen till sin egen utställning. Bokning av hallen gör man på Stadens fritidskansli Victor Strömbäck 0405690901

Klubben önskar hålla en aktiv medlemsskara genom olika projekt, träffar och Tema utställningar. Vi är idag straxt över 100 medlemmar, och hoppas att flera hittar till vårat gäng. Vi ser gärna nya samarbetsparter och ideer flöda till oss, så ta gärna kontakt och det är något du undrar över.

Är du intresserad av olika konstformer?

Genom att bli medlem i Närpes konstklubb kan du bland annat delta i våra evenemang, ordna utställningar och ta del av den kreativa gemenskapen.